Att ha rätt produkter på företaget handlar inte bara om utveckling. Faktum är att det kan handla lika mycket om service. I det fallet talar vi om kundservice som alltid måste hållas på en hög nivå. Numera räcker det inte med att bara ha ett telefonnummer.Här kräver dina kunder och klienter moderna sätt att kontakta dig och ditt företag. Det kan vara allt från mejl och live chatt till att kunna skicka in ett ärende direkt på sajten och diskutera i social media. Genom att klicka här kan du se ett exempel på ett sådant system.
Så fungerar dagens supportkonkurrens
Att vara bästa på plan när det gäller att ta hand om sina kunder och klienter betyder enormt mycket för att ta viktiga marknadsandelar. Här gäller det att allt fungerar perfekt och att det finns ett modernt system med många olika kanaler till kontakt.Finns det sedan vanliga frågor och svar så ger du också människor möjlighet att lösa sina egna problem. Sist men inte minst handlar det om att den personal som sköter supporten gör sitt jobb. Annars spelar det ingen roll hur modernt och effektivt ditt system är, när den personliga kontakten fallerar.