På denna sidan så pratar vi gärna om bildbearbetning och hur värdefullt det är för en sajt att ha bra design. Trots detta så finns det ett uttryck som lyfts ofta i bland annat webbdesignkretsar. Uttrycket vi pratar om är självklart innehåll är kung eller ”Content is king”. Uttrycket skapades i mitten av nittiotalet av Microsofts Bill Gates som då pratade om internet och hur man där i framtiden skulle kunna tjäna pengar. Teorin han förde fram var att innehåll skulle vara det värdefullaste på internet precis som att underhållning och information är det mest värdefulla i tv och radiobranschen. Att även om till exempel elektroniktillverkarna var stora och sålde för stora summor pengar så var ändå innehållet på tv-apparaterna något än dyrare och mer värdefullt.Idag har betydelsen av uttrycket dock förändrats och används främst inom marknadsföringskretsar. För att locka besökare att frivilligt komma till din sajt så behöver du ha bra innehåll, du behöver erbjuda något unikt. För sajten Cino så innebär detta till exempel att man på sin sida om gratisspel måste se till att erbjuda bra och relevant information i ämnet. För att göra detta har de en lång och högkvalitativ text där de besvarar de frågor som en potentiell besökare kan ha. De informerar om vad det finns för olika typer av bonusar samt hur man kan använda dem. Till höger på sidan har de dessutom en lista med alla de casinon som för tillfället har bra erbjudanden med gratisspel av olika typer.Bra information på en sajt gör dock inte bara besökaren glad utan kan även påverka till exempel sökmotorer att visa den högre upp i sina sökresultat. Sökmotorer så som Google arbetar konstant med att bättre kunna förstå text och på så sätt kunna bedöma om en sida är bra och relevant för den som söker. Detta är långt ifrån det enda som har betydelse för att synas i sökresultaten men är lika väl en mycket viktig del av det.